Geplaatst op: 02-02-2022 om 11:53 uur
Laatst gewijzigd op: 09-02-2022 om 14:37 uur

Fysieke Gezondheid

Zorg goed voor je lichaam. Voldoende slapen, gezond eten en lekker bewegen zijn hierbij belangrijk. Hieronder vind je enkele tips. 

bewegen

Bewegen

Beweeg jij regelmatig? Bewegen is niet alleen gezond voor je lichaam, maar ook voor je hoofd. Van bewegen word je fysiek én mentaal fitter. Ook helpt bewegen vaak om ’s nachts beter te slapen. Ga bijvoorbeeld elke dag minimaal 30 minuten wandelen, fietsen of volg thuis een Youtube-video met een work-out of yoga-les. Daarnaast kun je natuurlijk (zolang deze niet gesloten zijn vanwege een lockdown) lid worden van een lokale sportvereniging of sportschool. 

Meer weten? Bekijk deze infographic over sporten tijdens een lockdown: Bewegen in tijden van Corona (nocnsf.nl)


vrouw watermeloenGezond eten

Om je lichaam gezond te houden is het belangrijk om gezond te eten. Maar hoe eet je gezond? De Kies Ik Gezond?-app van het voedingscentrum helpt je hierbij. Met de app kun je bijvoorbeeld controleren of jouw eten in de schijf van vijf past. Het geeft je ook advies over jouw voedingskeuzes en houdt zelfs rekening met allergieën. Je kunt de app downloaden in de Google Play store en Apple app store


Bewaak je schermtijd

Zorg goed voor je ogen en geef ze voldoende rust! Hoe zit het met jouw schermtijd? Zit je meer voor de tv dan anders? Kijk je vaker op je telefoon of laptop? Zorg ervoor dat je ogen voldoende rust krijgen. Neem na iedere 20 minuten beeldschermkijken even pauze door 20 seconden in de verte te kijken.

Meer weten? Bekijk dit filmpje van de NOS: Staar je niet blind op je scherm | NOS op 3 - YouTube